2012. november 6., kedd

Részlet a Nóra című könyvemből: Mallorca





2009 Szeptember elején egy szerda délelőtt hívott a tesóm

- Anettka, van pár perced?
- Épp rohanok ügyfélhez, de mondjad.
- Nem akarunk egyet nyaralni? Olyan régen voltunk.
       - Törökország is elég jól sikerült, felőlem. És hova akarnál menni?
       -  Mondjuk Mallorcára.

Na, ezzel ki is merevítették a képet nálam egy pillanatra, és leblokkoltam az utca kellős közepén. Tízen sok éve voltam Mallorcán – igaz, akkor kétszer egymás után -  a kedvenc helyem, és szigetem, de álom volt csupán, hogy újra lássam. Egyszerűen nem úgy alakultak az utazásaim, hogy visszamentem volna, erőltetni pedig nem akartam. Ha van még ott dolgom, akkor ami késik, az jön! És tessék, itt van!

        -  Mi van? Mallorca? Te is kétszer voltál, meg én is. Mért pont oda?
       -  Mért ne? Tudsz jobb helyet?
       -  NEM!
       -  Akkor intézhetem?
       -  Nanááá!

Szeptember végétől október elejéig, egy hét.
Úgy vártam az indulás napját, mint egy kisgyerek a Karácsonyt. El se hittem, hogy ismét a szigetemen leszek egy egész hétig. Majd ha landolt a gép, és leraktam a bőröndömet a szállodai szobában, és kimentem a teraszra valami ütős piával a kezemben, akkor elhiszem.  Így volt, ott álltam egy pohár jeges Bacardival a teraszon, és végre boldog voltam. Az igazság az, hogy már amikor a gép ereszkedett lefelé, és körvonalazódott a sziget tudtam, hogy itthon vagyok. Mire a repülőtéren a fotocellás ajtón kiléptem a csomagjaimmal már el volt döntve az, amit lassan tizennégy éve egyszer már eldöntöttem…
Az egy hét alatt kifotóztam magam, megnéztem újra az ismerős helyeket, és  persze felfedeztem újakat is. Utolsó előtti napra hagytuk a kedvenc helyemet, Formentort. Az legyen az utolsó, és legfrissebb élményem, hazaindulás előtt. Tudtam előre, hogy megint óriási hatással lesz rám a félsziget, de nagyobbat ütött, mint gondoltam volna.

A hely szépsége, nyugalma, lenyűgöző látványa, ismét eszembe juttatott két mondatot, amelyek akkor fordultak meg a fejemben, amikor először jártam itt.
-          Itt van a világvége, és itt is kezdődik.

Olyan a hely, mintha egy mesében elmennél a világ végére, - ami csodálatos látvány -, de nincs hova tovább menni, vége a szárazföldnek, és csak a végtelen tengert látod. Viszont, ha megfordulsz, akkor eléd terül a szárazföld, és egy gyönyörű öbölbe visz az út, majd tovább a sziget belsejébe. Megtisztít ez a hely, és feltölt, olyan, mint egy templom, csak itt a hatalmas sziklák adják  a biztonságot. A második mondat pedig ez volt
 -  Ha egyszer úgy döntenék, hogy másik országba költözöm, akkor az csak Mallorca lehet.
Visszacsengett a fülemben mindkét mondat, és elöntött ugyan az az érzés, mint sok évvel ezelőtt. Ugyanolyan élesen élt bennem, mint régen.

Azért is akartam visszamenni Mallorcára, hogy kiderítsem valóban ekkora vonzalom van-e a  sziget és köztem, vagy az emlékeket csak megszépítette az idő. Ki akartam durrantani  a lufit,  és fel akartam ébredni a Csipkerózsika álmomból. Viszont, ahogy említettem, még le sem szálltunk a szigetre, amikor már biztos voltam benne, hogy én tényleg beleszerettem, és itt valóban el tudom magam képzelni, akár hosszútávon is. Itt hagytam magamból egy darabot régen, és hiába jöttem vissza érte, nem adja! Mallorcán maradt a lelkem egy darabja, és  a sziget ragaszkodik hozzá(m). Akkor most hazamegyek, és adok magamnak egy évet arra, hogy átköltözzek ide. Itt a helyem, ez többé nem kérdés. Viszont a két, ős régi mondatom mellé jött egy új is,
       -  Ki lesz az a pasi, akinek megmutatom majd a szigetemet?

A könyvről további infó: 
 norakonyv@gmail.com

NoraS

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése