2013. november 26., kedd

Részlet a Nóra 2. című könyvemből, Apollo 01.



Apollo 

Ez a történet nem ott kezdődik, hogy egyszer csak elmentem, és vettem a sarki fűszeresnél, egy két hónapos kölyök boxert, hanem sokkal korábban, évekkel korábban. Nagyjából tizenhat évvel ezelőtt. Az akkori munkahelyem raktára közelében lakott egy ismerős fiatal srác, akinek egy négy, öt éves, barna, fiú boxere volt, és gyakran láttam őket sétálni. Gyönyörű eb volt, és minden alkalommal megcsodáltam, de ugyanakkor féltem is tőle nagyon, mert azt hittem, hogy ő is a véreb csoportba tartozik.  Minden sétálásnál, ahogy láttam őt rohangálni, vagy éppen komótosan ballagni a gazdája mellett, kettős érzésem volt, mert a legszebb kutyafajta, akit valaha láttam, de egy mozdulattal elharapja a torkomat, ha arról van szó.

Egyik délután, úgy gondolta az eb, hogy közelebbről is megismerkedik velem, és minden előzetes nélkül megindult felém nagy iramban, én pedig  már láttam magam hanyatt esve a földön, ahogy ez a boxer ráharap a nyakamra. Nem így lett. Read rám ugrott ugyan, de telibe pofán nyalás céljából, én meg csak álltam megszeppenve, hogy egy ekkora jószág ennyire édes pofa valójában. A gazdi jót röhögött, mi pedig nagy barátok lettünk Read-el, és akkor döntöttem el, ha egyszer kutyát választok magamnak, akkor az csak boxer lehet. Nagyon tetszett, hogy a zordnak tűnő külső mögött egy tündér bogár lakozik. Tehát a látszat olykor csalóka.

Amikor tizenkét évvel ezelőtt kiköltöztünk az akkori életem akkori párjával a tizedik emeleti lakásomból, és Litér előtt két hónapig Balatonalmádiban laktunk egy nagyon kedves barátunknál, eljött az ideje, hogy előkészítsem a terepet egy új családtag számára. Kertes házban már elfér egy nagy testű kutya is. 



Vettem egy könyvet, ami a boxerekről szólt, és két délután alatt ki is olvastam. Minden egyes szó olvasása csak megerősítette bennem azt a vágyat és elhatározást, hogy egy boxer fiú lesz az én legideálisabb társam, és barátom. Nyugodt, megbízható, igazi gyerek barát, idősebb korára is jókedvű és játékos marad, szívós, és az egyik legokosabb kutyafajta. Ebben a könyvben olvastam egy anekdotát, mely szerint amikor az Úr megteremtette a boxert, ugyanolyan hosszú orrot csinált neki, mint a többi kutyának. Igen ám, de az orr még képlékeny állapotban volt, amikor a boxernek meg kellett védenie egy kisebb kutyát, és a boxolás közben az orr benyomódott. Isten pedig úgy gondolta, hogy borzasztóan jól áll ez a nyomott orr ennek a kutyának, mert különlegessé teszi őt, így nem korrigált a művén. Nagyon édes mese volt ez,  jót sírtam rajta.  Ezek után pedig Isten sem tudott volna engem lebeszélni a boxerről, mert egyértelművé vált, hogy különleges egyéniségük, és lelkiviláguk van.

Komoly elvárásaim voltak a leendő családtaggal kapcsolatban, ugyanis nekem sosem tetszett, hogy a boxer füle és farka meg van csonkítva. Hála az égnek akkoriban, tizenkét évvel ezelőtt már egyre több fajtánál tiltották  a csonkolást, így bíztam benne, hogy találok olyan gazdit vagy tenyésztőt, aki meghagyja a kölyköket gyári állapotukban. Tény, hogy Apollót az akkori pasimnak vettem a szülinapjára, de igazából ez csak ürügy volt, mert egy szülinapi ajit nem illik visszautasítani, így lehet nekem kutyám. 

Megkérdeztem a barátunkat, aki befogadott minket a két költözés között, hogy mit szólna, ha kutya kerülne a házába arra a röpke egy hónapra, Szilárd pedig nem gondolkodott a válaszon, azonnal igent mondott. A tervemről így rajta kívül nem is tudott senki. Egyértelmű volt az is, hogy amint megtalálom az almot, Szilárddal fogok kutyust választani.  Így is lett. 

Folyt köv a Nóra 2 című, hamarosan megjelenő könyvemben! :) 


További szép napot Neked! Üdv, Kovács Nóra 
A könyveket ( Nóra1 és NÓRA2 itt tudod megrendelni:norakonyv@gmail.com
Itt tudsz írni nekem: norakonyv@gmail.com
Nézd meg az új BLOGOMAT: http://norasmith.empowernetwork.com
Csatlakozz hozzám a FaceBookon: www.facebook.com/norapictures

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése